Wednesday, April 7, 2010

Aku ada cita-cita.

Wednesday, April 7, 2010 |





Aku ada cita-cita. Serius! Tapi tak tahu laa orang nak kata logik ke tak.Tapi aku tak kesah, bukan orang-orang tu yang nak bagi aku kerja pon

Aku dah puas kerja makan gaji. Even just for two years, but i'm feel already tired laa with aaaalllllll conspiracy! 


Hangpa tak keja, hangpa tak tau laa.. Tapi mungkin ler, dah bidang aku ke arah teknikal ni, kena lak ramai yang otak auta..Tu pasal aku jadi fed-up dengan konspirasi dan segala $%^&*()(*&^%$  yang tak patut tu..

Ntah ler.



CITA-CITA NO.1

Aku cadang nak tubuh NGO ler.. pastu aku lead, aku la yang buat kerja.. tapi NGO ni bukan kira duit sangat... lebih kurang NGO welfare ler.. Aku ronda-ronda 1Malaysia, buat program nu-ni...  Tapi mesti hangpa tanya, bini aku nak makan apa?? So, aku nak jawab, "ikut dia laa nak makan apa; bukan mulut aku!" hihi  

"...Senangnyer cakap..."

hik hik Biasa laa.. orang laki, nak pikir apa yang payah-payah nie..

Alaa, dia nanti dah dapat kerja.. Aku bagi ler kadar sepatutnya.. settlekan makan-pakai-rumah kat dia;  kasi sorang dua zuriat cukup ler... Kasi aku keluaq lakkk.. Semangat baru balik perang nih! muahaha~

Dalam plan aku, pasni kalo bini (bakal ler...) aku dapat posting mana-mana, aku ikut jer laa nanti.. Pastu dari situ laa, aku cari stance / tapak lalu bikin kecoh 1malaya cam Aduka.. Ok tak? muahaha~

"Ilek laa ma, menantu ma ni pandai aih jaga anak ma sorang yg tak berapa nak besar tu," Aku bermonolog sorang2  hik hik~


CITA-CITA NO.2

Aku nak jadi kontraktor yg berjaya.. Benda ni seiring dgn No.1 tadi tau.. Camna aih nak cerita.. Senang cerita, aku ni under planning jalan ke arah tu.. Tunggu jer nanti.. Pengalaman wiring, air-cond dah ada serba sdkit.. Pasni tengok laa genaa lak..Rasanya sambung yang tu jerk.. Nanti ku sembang dgn bini ku tu yer . Eh, bakal... ~


CITA-CITA NO.3

Aku minat gak nak sampai-sampai ilmu nih, tapi tak dak laa sampai nak jadi cikgu motivasi.. Mungkin just coordinator or programmer sesatu program motivasi tu, ok kot. Yang nak bagi pengisian tu, kasi orang lain ler.. Untuk sementara ni, ku & da geng dapat job dkt sekolah dkt penang tengah tahun nanti.. Sekarang ni pun dok atur pelan-pelan ler apa yang patut.. Doa-doakan laa semua berjalan lancar.. Ameen.


PENUTUP

Banyak gak cita-cita aku kan ? Tapi yang paling utama, suka untuk aku nyanyikan; tanpa iringan suara(?) di sini, sebuah lagu yang dipopularkan Nada Murni dengan suara vokal untuk lagu ni adalah Munif Hijjaz waktu muda trang-tang-tang lagi... dipersilakan  nyanyi sama-sama ; CITA-CITAKU!

cita-citaku Islam cemerlang,
cita-citaku Islam tinggi menjulang,

cita-citaku Islam gemilang,
cita-citaku daulahnya berulang.....

kawan mari susun barisan,
kita mara kehadapan,
mari perjuangkan Islam,
kita tagih yang dijanjikan....

kawan mari kumpul tenaga,
kita korbankn harta semua,
jangan kita buang masa percuma,

kawan mari kumpul tenaga,
kita korbankan harta semua,
perjuangkan Islam hingga berjaya......

kawan jangan tunggu-tunggu lagi,
jangan mengangan-angan yang merugi,
dunia menipu kita hindarkan,
cita-cita Islam kita tunaikan........

ayuh mari mara kehadapan,
jangan buang masa lagi,
inilah masanya tunjukkan bukti.....

ayuh mari mara kehadapan,
jangan buang masa lagi,
kalau benar cintakan Islam...........


Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang pada jalan Allah; lalu mereka membunuh atau terbunuh.(Itu telah menjadi) Janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya (selain) daripada Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan itulah kemenangan yang besar.  
 (Surah At Taubah, ayat 111)


Related Posts



Tentang-Aku

My photo
kata salah ! tak kata salah ! dunia-oh-dunia !

MyPersonality

Click to view my Personality Profile page

Arkib

 
Copyright © dunia-oh-dunia ! | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog