Tuesday, February 2, 2010

Degree ... ??? errrrrr

Tuesday, February 2, 2010 |

penting ka ada degree ?


SEBAB UTAMA

Semua orang mengimpikan untuk masuk IPT (  kiranya poli ler standard aku...) 

Sebab apa?

For sure lah mak ayah kata, nanti boleh dapat kerja elok-elok, tolong mak ayah pulak nanti  , pastu boleh kawin

Tapi betul ker..??


errrrr.....


PENAT LAGI MEMENATKAN

Siapa kata belajar ni tak letih ?

Letih otak o0o

Aku boleh cakap laa sebab aku pun pernah belajar dulu..

Even kat poli jer pun..

Tapi..

For what kita letih-letih nie..??


HIKMAH DI SEBALIK PROSES PEMBELAJARAN

Dulu ingat tak waktu kat sekolah, cikgu pun suruh masuk U, supaya jadi 'orang berguna'

Aku tak paham sangat pun apa yang kaitannya orang masuk U dengan jadi orang berguna tu

Bajet aku nak jumpa lagi jaa cikgu tu; so apa pedulik dia pasal aku jadi berguna ker tak , kan ?

Tapi sekarang ni aku baru paham sikit demi sikit...

Apa yang penting sebenarnya bukanlah untuk kepentingan cikgu yang cakap masa kita sekolah tu;

dengan dia, insyAllah takkan berjumpa dah kan , betol tak ?

Apa yang sebenarnya dia (atau mereka) cuba sampaikan , sebenarnya kita ni sendiri personally akan berjumpa dengan pelbagai cabaran, rintangan, mehnah & tribulasi dalam kehidupan kita yang mendatang. Time tu tak dak siapa nak tolong tunjuk ajar dah. Tu yang cikgu-cikgu pesan awal-awal dulu.. Ada paham ??

La ni , ada perasan tak, hari-hari kita akan diuji dengan pelbagai masalah.. Settle yang ni, yang lain pula timbul.. So, apa nak kisah kan?

KESIMPULAN

So, berbalik kepada tajuk asal, penting ke tak dapat degree, camni laa... Even letih tera mana pun, ilek laa.. Ingat, dunia belum berakhir!

Biar mati tak berkafan, pantang undur anak watan!!


Related Posts




Tentang-Aku

My photo
kata salah ! tak kata salah ! dunia-oh-dunia !

MyPersonality

Click to view my Personality Profile page

Arkib

 
Copyright © dunia-oh-dunia ! | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog