Thursday, April 30, 2009

" Tolong cik, kecemasan nie! "

Thursday, April 30, 2009 |
" Assalamu'alaikum cikkk... 999 ka ni...?? "

"Ya, wa'alaikumussalam.. ini Talian Kecemasan 999..Boleh saya bantu encik? " Awek telefonis menyambut mesra bercampur cemas..

" Tolong cik, ada accident nie.. Satu hari dah saya lalu kat sini, tadak orang nak report kaa ??? Terok org Malaysia nie cik.. cepat cik!!! " mamat prihatin gelabah campur cemas jugak..

" Pelik jugak.. Tolong beri maklumat lokasi, dan jenis kecemasan itu... " Awek telefonis sekali lagi menjawab mesra bercampur cemas..

" Saya rasa sudah satu hari dia terlantar kat tepi jalan ni.. Pagi tadi saya pegi keja, tak sempat nak call 999 nie.. Ingatnya ada sudah yang telefon. Rupa-rupanya tadak sapa amek kisah pun accident nie.. Ni sudah kira langgar lari ni kan cik..??!! "

" Betol-betol-betol!!! "

" Encik kena segera ke balai polis berdekatan. Pihak kami akan segera forward hal ni ke Jabatan Pertahanan Awam dan Bomba.. Kesian dekat family si mangsa, tak tahu anak mereka sudah kemalangan ni.. Kalau sudah mati, berdosa pula lambat-lambat kuburkan jenazah...!" awek telefonis tu mula menjadi gelabah tetapi mesra.

Si mamat tadi pelik, " Cik ni kenal kaa mangsa nie ? Mana cik tau dia ada family lagi ? Kucing kurap macam ni, tadak dah kot family dia..! "

" errkkkk~ ........ " toot...toot...toot...



p/s : tribute tu Oreo~ ehEK


Related Posts




Tentang-Aku

My photo
kata salah ! tak kata salah ! dunia-oh-dunia !

MyPersonality

Click to view my Personality Profile page

Arkib

 
Copyright © dunia-oh-dunia ! | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog