Sunday, April 26, 2009

buat macam mana pun sama Tan Sri oi..

Sunday, April 26, 2009 |
Kod Etika Saja Tak Berupaya Naikkan Imej Umno, Kata Muhyiddin

KOTA KINABALU, 25 April (Bernama) -- Naib Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kod etika parti semata-mata tidak akan berupaya menaikkan imej Umno kerana jiwa anggota parti turut memainkan peranan besar untuk menentukan parti itu sentiasa utuh dan dihormati.Beliau berkata bahawa untuk menjadikan Umno sebuah organisasi yang berimej tinggi ia perlu berbalik kepada soal jiwa dan semangat anggota parti.

"Apa bentuk tata etika atau panduan tidak akan berguna jika ahli bertindak secara tidak berakhlak dan bermoral."Apa bentuk kod etika yang dipinda berpuluh kalipun tidak bermakna. Yang penting ahli perlu berpandu kepada semangat perjuangan dan berbuat sesuatu atas niat yang ikhlas untuk menolong bangsa, agama dan negara," katanya kepada pemberita selepas memberi taklimat berhubung kod etika parti yang menyentuh soal tatacara pemilihan serta pengurusan parti kepada anggota Badan Perhubungan Umno Sabah di sini hari Jumaat.

Muhyiddin berkata penjelasan yang diberikan tidak terhad kepada soal pemilihan parti sahaja tetapi merangkumi tatacara urusan berparti lain yang perlu dipatuhi oleh anggotanya.Katanya kod etika yang diguna pakai pada pemilihan parti pada tahun 2001 telah dipinda dan telah diluluskan oleh Majlis Tertinggi Umno pada mesyuarat yang lalu.

Muhyiddin berkata satu daripada perkara yang diberikan penekanan ialah berhubung rasuah politik kerana ia disenaraikan sebagai satu kesalahan besar berdasarkan kod etika parti.Katanya perkara lain yang disentuh ialah berhubung kelonggaran berkempen oleh calon dan kebenaran kepada Badan Perhubungan Umno Negeri untuk mengatur perjumpaan calon-calon dengan perwakilan negeri atas budi bicara mereka. --BERNAMA



TKG-KARUT said :
Udah-udah ler tu Tan Sri oii.. benda dah berkarat.. buat macam-mana pun sama aja..



Related Posts




Tentang-Aku

My photo
kata salah ! tak kata salah ! dunia-oh-dunia !

MyPersonality

Click to view my Personality Profile page

Arkib

 
Copyright © dunia-oh-dunia ! | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog